Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
StarGate Command |
|
Wjazd do bazy
SGC (StarGate Command) – Baza wojskowa
Ziemska baza wojskowa należąca do zespołu baz Góry Cheyeen w której zostały ulokowane gwiezdne wrota. Leży ona w pobliżu miasta Colorado Springs. Operatorzy bazy mogą ustawić komory dezynfekujące i włączyć samodzielne podtrzymywanie życia. W całej bazie rozmieszczone są przyciski uruchamiające alarm, głośniki które wykorzystywane są do informowania bazy o bieżących wydarzeniach, kamery oraz telefony do komunikacji wewnętrznej.
Personel
Dowództwo nad SGC w latach 1996-2004 sprawował generał Hammond. Do jego zadań należało zatwierdzanie wszystkich misji i wydawaniu rozkazów, jego zastępcą był pułkownik O'Neill. Istotną role odgrywają drużyny stacjonujące w SGC które prowadzą misje przez wrota. Istotną rolę spełniają technicy i operatorzy z pomieszczenia kontrolnego wrót. Główną role odgrywa tu sierżant Walter którego spotykamy za komputerem wybierającym współrzędne. Charakterystyczną postacią jest sierżant Siler, spotkamy go zarówno w przesyłowni, gdy potrzebna jest pomoc w naprawie wrót, ale także przy generatorach energii oraz w wielu innych sytuacjach. W dziedzinie zdrowia pieczę do roku 2004 sprawowała dr. mjr. Janet Fraiser, która dowodziła drużyną medyczną SG-7 nieraz uczestnicząc w akcjach pozaziemskich niosąc pomoc rannym i udzielając ekspertyzy lekarskiej, nadmienić należy dr. Warnera, a także psychologa dr. MacKenzie. Mamy też w bazie cały szereg żołnierzy bezpieczeństwa SF (Security Force), pilnujących głównego wejścia, wind, cel, korytarzy i odpowiedzialnych za monitoring. Istotną grupą żołnierzy jest grupa odpowiedzialna za zabezpieczenie pomieszczenia wrót, która musi być w każdej chwili gotowa do natychmiastowego stawienia się w pomieszczeniu wrót.
Jednostki SG
Kluczową częścią SGC są drużyny SG, które przeprowadzają zwiady na innych planetach przez wrota. Liczba drużyn z upływem czasu rosła (1996- 9, 2004- 17). W skład drużyn wchodzi zazwyczaj czterech członków, przeważnie wojskowych. Karda drużyna przydzielana jest do określanych zadań.
SG1- Czołowa jednostka bazy, wysyłana na pierwszy rekonesans. Przez różnorodność w zespole drużyna ta nadaje się do wykonywania wszelkiego rodzaju misji: walki, dyplomacji, problemów technicznych.
SG2- Jednostka która również wykonuje pierwsze zwiady na inne planety, oraz często jest wsparciem dla drużyny SG1. Dowodzona przez: Kowalskiego, Ferrettiego, Hanka Griffa
SG3- Jednostka specjalna marines. Wysłani na misje do otwartej walki z wrogiem. Dowodzona przez płk. Makepeace, obecnie przez płk. Reynolds
SG4- Drużyna miała osłaniać kapitan Carter i Cassandre podczas powrotu na Hankę, powierzone zostało jej zadanie przeniesienia ludzi z rozbitego statku w Lifeboat. Przez pewien okres drużyna rosyjska, teraz drużyna medyczna.
SG5- Jednostka komandosów. Dowodzona przez majora Davisa
SG6- Z tą drużyną Daniel był na badaniach archeologicznych, wspierała SG1 w próbie ratowania ludności Ke'tau i budowie rakiety.
SG7- Oddział naukowy który miał prowadzić badania nad czarną dziurą
SG8- Drużyna medyczna
SG9- Byłą jednostką dyplomatyczną. Dowodzona przez: Hansona, mjr. Bentona, mjr.Stan Kovacek
SG10- W odcinku The Matter of Time utknęła na planecie wsysanej przez czarną dziurę, w odcinku Prophecy wraz z innymi drużynami uczestniczyła w wyzwoleniu ludności od Goa'ulda. Dowodzona przez: mjr.Boyda.
SG11- Drużyna archeologiczna, prowadziła wydobycie trinium, w The First Ones prowadziła wykopaliska, następnie pod dowództwem pułkownika Edawrdsa prowadzą wydobywanie naquadah w kopalni na innej planecie.
SG12- Wojskowa, uczestniczyła w akcji na Reetou, jej członkowie zginęli podczas ataku Anubisa na bazę Tok'ra. Towarzyszyła SG1 w próbie schwytania superwojownika.
SG13- Odkrywcza. Dowodzona przez płk. Dixona
SG14- Drużyna podczas jednej z misji została poddana działaniu kontroli umysłów Goa'uldów.
SG15- Udało się jej uciec z bazy Tok'Ra zaatakowanej przez Anubisa, wysłani byli jako wsparcie dla SG1 gdy ci napotkali się na rozbity statek. Dowodzona przez: mjr. Pierece
SG16- Drużyna badawcza. Dowodzona dawniej przez pułk. Reynolds miała badać urządzenie na obcej planecie.
SG17- Członkowie drużyny pod dowództwem majora Mansfield zginęli podczas swojej pierwszej misji w bazie Tok'Ra którą zaatakował Anubis.
SG22- Drużyna która udzieliła wsparcia podczas poszukiwań ocalałych z ataku na bazę alfa.
Zadania
Do zadań SG należało m.in. dokonywanie zwiadów nowo odkrytych światów, nawiązywanie stosunków dyplomatycznych z ludnością innych planet, a także badania archeologiczne. Jednak ich podstawowym celem było zdobywanie nowych technologii do walki z istotami zagrażającymi Ziemi.
Trening
Od roku 2001 rozpoczęto treningi przygotowujące żołnierzy na o wiele większa skalę niż przez ostatnie lata. Co kilka miesięcy nowa grupka zostaje trenowana jako jednostka z własnym dowódcą, uczestnicy zapoznają się ze starymi raportami z misji oraz ćwiczą na poligonie misje oparte na realistycznym scenariuszu. Uczestnicy nie zdają sobie sprawy z odbywania testu, jako że w trakcie treningu zostają nagle wezwani do SGC. Na potrzeby testu dostarczane są intary które ogłuszjąc tylko przeciwnika. Trening prowadzony jest przez dowódcę prawdziwej jednostki z SGC nieraz przy wsparciu swojej drużyny.
Wyposażenie
Drużyny SG mają ubiór wojskowy, brak na nich oznaczeń rang i imion. Na bokach ramienia znajduje się symbol Tau'ri a z drugiej strony naszywka z numerem drużyny. Od szóstego sezon na ramienicach pojawił się symbol Sił Powietrznych USA. Standardowym uzbrojeniem drużyn jest nóż, granaty i C4, przy biodrze mają przypięty normalny pistolet M9 Beretta lub pozaziemską broń zata. Do standardowego wyposażenia należy także pistolet maszynowy MP5, który został zamieniony na P90. W serialu spotykamy inne bronie takie jak na przykład SPAS-12 wykorzystywany do walki z replikatorami, oraz M24 Sniper Rifle.
Historia
Po odkryciu wrót w Gizie 1928 roku przez Dr. Langforda urządzenie trafia do Stanów Zjednoczonych, gdzie w 1945 roku prezydent Roosevelt zleca badania w celu wykorzystania ich jako broni. W wyniku przypadkowo wybranego połączenia i wysłaniu przez nie Ernesta Littlefielda, który utknął na innej planecie na około 50 lat. W latach 60. baza była miejscem testowania rakiet. Wrota były nieaktywne aż do roku 1969 w którym to roku grupa osób uruchomiła wrota znajdujące się wtedy w jednym z magazynów w Waszyngtonie. To wydarzenie sprawiło że córka Dr. Langforda zaczęła się starać o ponowne rozpoczęcie badań nad urządzeniem co stało się w 1992 roku. Pentagon zlecił badania nad urządzeniem Catherin, a nadzór sprawował generał West. Dwa lata później kiedy Dr. Jackson dołączył do programu udało się ustanowić połączenie i wysłać pierwszą drużynę przez wrota na inną planetę. Dowódca drużyny pułkownik O'Neill miał dokonać zwiadu czy istnieje na tej planecie jakieś zagrożenie, jeśli tak to to zdetonować bombę atomową w celu wyeliminowania zagrożenia. Misja została wypełniona, Jackson uznany został za zmarłego, a programem został zamknięty. Jednak w 1997 roku przez ziemskie wrota przechodzi oddział Jaffa Apofisa zabijając żołnierzy. Hammond zmuszony jest do wyciągnięcia z O'Neilla prawdy co naprawdę zdarzyło się podczas pierwszej misji na Abydos i organizacji kolejnej misji której celem jest powrót na Abydos i próba wyjaśnienia skąd przybył nowy wróg. Po powrocie z Abydos wraz z Danielem, prezydent na wieść że istnieje potężna sieć wrót w całej naszej galaktyce tworzy nową bazę z specjalnymi zespołami badawczymi których celem jest odkrywanie nowych światów, nawiązywanie nowych kontaktów i zdobywanie nowych technologii, które pomogą w walce z zagrożeniem.
Dowódcy SGC
Poziomy
Baza posiada jedno wejście na który prowadzi jedna z wind z poziomu 11. Przeprowadza się tu identyfikacje osób, przechodzą one przez wykrywacz metalu i pobierane są odciski palców.
Istnieje możliwość wydostania (wejścia do niej) się z bazy przez szyby.
pierwszy szyb prowadzi na poziom 28 i jest zamknięty od zewnątrz
drugi szyb wraz prowadzi w lesisty teren z poziomu 16
trzeci szyb by do niego wejść wymagany jest kodu bo w innym wypadku zostanie wypuszczony gaz łzawiący
SGC jest potężną bazą, z ogromną liczbą korytarzy, pomieszczeń i poziomów, własną księgowością, magazynami, celami, kwaterami, biurami, laboratoriami, izolatkami.
Poziomy oznaczane są przez Level S-#, a drzwi zabezpieczone przez karty magnetyczne pomiędzy odpowiednimi sekcjami, można też uznać że karty są używane także przy windach.
Poziomy:
Poziom 1 – Wejście
Poziom 2 – NORAD
Poziom 3 - Dział rachunkowości
Poziom 4 – Biura IOA
Poziom 5 - Magazyn główny (w którym zakwaterowano Tolan), biura ochrony
Poziom 6 – Magazyn główny B
Poziom 7 – Magazyn główny C, magazyn żywności długo terminowej
Poziom 8 – Generator zasilania
Poziom 9 – Rozdzielnia zasilania
Poziom 10 – Filtr powietrza, oczyszczalnia wody i zbiornik z wodą A
Poziom 11 - Poziom zmiany wind, jedna prowadzi na poziom 28, druga na powierzchnie
Poziom 12 - Cele o niskim stopniu bezpieczeństwa (tu była przetrzymywana Jolinar)
Poziom 16 - Cele o wyższym zabezpieczeniach (przetrzymywano tu Hathor, Teal'ca, Ryaca, Sam i Nirti), pomieszczenie monitorujące pomieszczenie wrót, zbrojownia
Poziom 17 - Magazyn który został zamieniony na pomieszczenie w którym prowadzono rozmowy z Goa'uldami i Asgardem
Poziom 18 - Biura, m.in. Daniela Jacksona
Poziom 19 - Laboratoria, m.in. Samanthy Carter, zbrojownia
Poziom 21 - Przychodnia, biuro Janet Fraiser, izolatki,
Poziom 22 - Izolatki, bar, kuchnia, skład żywności
Poziom 23 - Magazyn (w jednym z magazynów obcy składowali wszystkie osoby pod które się podszywały)
Poziom 24 - Skład sond M.A.L.P.
Poziom 25 - Szatnia, pokój Teal'ca, pomieszczenia VIP (dla Kronosa, Nirrti i Yu, oraz Kery), generator zasilania wrót
Poziom 27 - Biuro Hammonda, pokój odpraw
Poziom 28 – Pomieszczenie wrót, zbrojownia, pomieszczenie kontrolne
Bezpieczeństwo
By zapewnić bezpieczeństwo wprowadzono szereg zabezpieczeń. Przed każdą misją na nową planetę wysyłana jest sonda która zbiera informacje o terenie i możliwych zagrożeniach wokół wrót. Następnie drużyna przechodzi odprawę w celu określenia wartości misji. Każda drużyna zaopatrzona jest w urządzenie wykrywające położenie wrót. Podczas powrotu żołnierze musza użyć GDO w celu otwarcia przesłony, która zabezpiecza przed podążającymi za nimi wrogrami. W wypadku przejścia wrogów przez wrota oddziały żołnierzy jest gotowy do ostrzału. Osłonę otwiera się ręcznie przez umieszczenie ręki na skanerze w pokoju kontrolnym, co zapobiega wykorzystania urządzenia przez obcych. Po powrocie z misji drużyna poddawana jest sprawdzaniu czy nie ma oznak wejścia Goa'ulda w okolicy szyi, a także skanom MRI oraz wysokiej częstotliwości dźwiękom. Pomieszczenie wrót skanowane jest też przez TER-y.